جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | نقشه روسیه

نقشه روسیه

نقشه روسیه، که به عنوان یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین نقشه‌های جهان محسوب می‌شود، تصویری از تنوع جغرافیایی و فرهنگی این کشور ارائه می‌دهد. با وسعتی که به راحتی یک ششمین بخش از سطح زمین را پوشش می‌دهد، روسیه به عنوان یک ابرقدرت جهانی با تاریخ، فرهنگ و تنوع زمین‌شناسی غنی شناخته می‌شود.

روسیه کجاست؟ آشنایی با نقشه روسیه


آشنایی با نقشه روسیه

با  تور روسیه از سرزمین پهناور و تاریخی روسیه دیدن کنید! پرچم فدراسیون روسیه نماد نقشه‌ روسیه است که پس از واقعه انحلال اتحاد جماهیر شوروی در تاریخ 25 دسامبر 1991، به وجود آمد. این کشور که به طور عمومی با نام روسیه شناخته می‌شود، در شرق اروپا و شمال آسیا واقع شده و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی همسایه است. نام رسمی این کشور، فدراسیون روسیه است که پس از جدایی برخی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی باقی مانده است. 
روسیه از غرب با کشورهای نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان (هر دو با منطقه کالینینگراد روسیه)، بلاروس، اوکراین، گرجستان و آذربایجان همسایه است. از سوی جنوب، این کشور با قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی هم مرز دارد. همچنین، با سوئد، ژاپن (در کنار دریای اوخوتسک) و ایالت آلاسکا ایالات متحده، مرزهای دریایی مشترکی دارد. با مساحت 17,098,242 کیلومتر مربع، این کشور تا حدودی بزرگتر از دو برابر ایالات متحده است. فدراسیون روسیه همچنان بزرگترین کشور جهان بوده و بیش از 11 درصد از مناطق مسکونی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

جغرافیای روسیه 


نقشه روسیه به عنوان یکی از کشورهای پهناور جهان، با وسعتی بی‌نظیر و مناطق متنوع، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. با توجه به وسیع بودن کشور روسیه، بخش‌های گسترده‌ای از روسیه خالی از سکنه یا به دلیل شرایط جغرافیایی غیر قابل سکونت محسوب می‌شوند. این کشور با تراکم جمعیت بسیار پایین (8.5 نفر در کیلومتر مربع)، نسبت به سایر کشورهای جهانی با جمعیت چندین برابر بیشتر، همچنان به عنوان یک ابرقدرت با جمعیتی حدود 147 میلیون نفر (بر اساس آمار سال 2022) شناخته می‌شود.
جغرافیای روسیه به دلیل وجود 11 منطقه زمانی از 24 منطقه زمانی جهان، 21 جمهوری ملی و 41 گروه قومی با جمعیتی بیش از 100000 نفر، با ویژگی‌های فراوان و متنوع غنی شده است. این کشور با 37653 کیلومتر خط ساحلی و 22400 کیلومتر مرز، از لحاظ جغرافیایی یکی از بزرگترین کشورهای جهان به شمار می‌آید.

برای مطالعه راهنمای سفر به روسیه کلیک کنید.

چند ایالت در روسیه وجود دارد؟


چند ایالت در روسیه وجود دارد؟

فدراسیون روسیه شامل 21 جمهوری ، 9 قلمرو، 46 منطقه، 1 منطقه خودمختار، 4 منطقه خودمختار، و 2 شهر تابعه فدرال است. پایتخت روسیه، شهر مسکو، نه تنها به عنوان مرکز قدرت سیاسی این کشور معرفی می‌شود، بلکه به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری نیز شناخته می‌شود. شهر سن پترزبورگ نیز به عنوان پایتخت فرهنگی به حساب می‌آید و به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه  است. به شما پیشنهاد میکنیم در تور مسکو سن پترزبورگ شرکت کرده و از جاذبه های گردشگری هر دو شهر دیدن کنید.

 

چشم انداز روسیه


چشم‌انداز جغرافیایی نقشه روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و گسترده، با وجود مناطق متنوع و زیبا، تنوعی فراوان را به نمایش می‌گذارد. در غرب، رشته کوه‌های اورال به عنوان یک مرز طبیعی میان بخش آسیایی و اروپایی این کشور واقع شده و دشت اروپا با بزرگترین شهرهای روسیه، از جمله مسکو، ارتباط دارد. این منطقه به وسیله شبکه جاده‌ها و خطوط راه‌آهنی که به مسکو متصل می‌شوند، به عنوان مرکز حیات اقتصادی و فرهنگی کشور شناخته می‌شود.
رشته کوه‌های قفقاز که بین جنوب دریای سیاه و ساحل غربی دریای خزر قرار دارند، مرز طبیعی بین روسیه و گرجستان را تشکیل می‌دهند. کوه البروس، با ارتفاعی به مراتب بالاتر از سطح دریا که به 5642 متر می‌رسد، بلندترین قله روسیه و بلندترین کوه اروپا است.
در شرق، دشت سیبری غربی با وسعتی فراوان از شمال به دریای کارا، از جنوب به ارتفاعات قزاقستان و کوه‌های آلتای و از شرق به دره رودخانه Yenisey و فلات سیبری مرکزی محدود می‌شود. در این مناطق، طبیعت با زیبایی‌های فراوان، از کوهستان‌ها و ارتفاعات گرفته تا دره‌ها و رودخانه‌ها، تصویر زیبایی از تنوع جغرافیایی روسیه ارائه می‌دهد.
در شرق رودخانه Yenisey، مناظر زیبای روسیه به کوهستان‌های استانووی، یابلونوف، ورخویانسک، سیخوته-آلین، کولیما و شبه‌جزیره کوهستانی کامچاتکا با سواحل دریای برینگ و دریای اوخوتسک می‌پردازد. این نواحی با طبیعت بکر و آب و هوای متنوع خود، تصویری از چشم‌انداز فراتر از انتظارات را از جاهای دیدنی روسیه ارائه می‌دهند و زیبایی چشم‌نوازی از طبیعت روسیه را به تماشاگران تور مسکو ارائه می‌کنند.


 

captcha

مطالب مرتبط