جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | غذاهای خیابانی تایلند

غذاهای خیابانی تایلند

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی، غذاهای خیابانی تایلند تجربه‌ی بی‌نظیری را برای مسافران فراهم می‌کنند. بوی خوشی که در خیابان‌های تایلند حس می‌شود، شما را مجذب خود خواهد کرد و با توجه به تنوع طعم‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، باعث می‌شود تا آن ها را امتحان کنید. از خوردن سوپ رشته فرنگی در کنار مردم محلی گرفته، تا دسرهای شیرینی که می توانید در حال حرکت نوش جان کنید، سخت ترین قسمت این است که ابتدا انتخاب کنید چه چیزی بخورید! برای شروع ماجراجویی ما در این مطلب، 13 مورد از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند را که باید در سفر به این کشور امتحان کنید، گردآوری کرده ایم.

پد تای


پد تای

پدتای یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند است که در هر گوشه خیابانی میتوانید آن را تهیه کنید. نودل برای اولین بار صدها سال پیش توسط تاجران چینی به تایلند آمد. در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که کمبود عمده برنج وجود داشت، این غذا در میان مردم محلی محبوب شد. سرآشپزهای تایلندی پیچ و تاب خاص خود را به نودل های چینی دادند و ترکیب منحصر به فردی ایجاد کردند. پد تای یک غذای لذیذ است که از نودل برنج تهیه می‌شود که با توفو، تخم‌مرغ سرخ شده، تمر هندی، سس ماهی، موسیر و مجموعه‌ای از ادویه‌های خوشمزه طعم‌دار تهیه می‌شود. این غذا با بادام‌زمینی خرد شده تزئین می‌شود و دارای تعداد زیادی سبزیجات است.

 

سام تام


سام تام

سام تام، که به عنوان محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاهای تایلندی شناخته می‌شود، یک سالاد سبز، سالم و خوشمزه است. این سالاد با بادام زمینی تفت داده شده، سیر،فلفل قرمز، مخلوط ادویه‌های متنوع و البته پاپایای سبز با سس شکر خرما تهیه می‌شود. با ترکیب طعم‌های شیرین، شور، ترش و اسپایسی، این غذا تمام حس‌های ذائقه‌ی شما را درگیر می‌کند.

 

تام یام (سوپ تایلندی داغ و ترش)


تام یام (سوپ تایلندی داغ و ترش)

تام یام نه تنها در دنیای غذاهای خیابانی تایلند مشهور است، بلکه با طعم‌های منحصر به فرد خود، جهان را به وجد می‌آورد. این یک سوپ ترش و تند و بسیار خوشمزه است که با استفاده از گیاهان معطر و ادویه‌ها تهیه می‌شود. عموماً میگو به این سوپ اضافه می‌شود، اما نسخه‌های دیگری نیز وجود دارد که از گوشت خوک، مرغ یا سایر مواد دریایی استفاده می‌کنند. علف لیمو، گلنگال و برگ لیمو کافیر از موادی هستند که برای طعم دار کردن این سوپ استفاده می شوند. تام یام در انواع مختلفی وجود دارد، از جمله تام یام کای که با استفاده از گوشت مرغ تهیه می‌شود، تام یام کونگ که با میگو درست می‌شود و نسخه‌های دیگری نیز وجود دارد که هر کدام طعم‌های منحصر به فرد خود را دارند.

 

ساتای


ساتای

ساتای یکی از محبوب ترین غذاهای آماده و به عنوان بخشی از غذای اصلی، بهترین غذای خیابانی تایلندی است. ساتای به صورت گرم و با انواع سس های تند سرو می شود، نوعی گوشت کبابی است که عمدتاً با سس بادام زمینی در تایلند سرو می شود. می توانید گوشت مرغ، گوشت گاو، خوک، ماهی و حتی گوشت بوفالو یا توفو انتخاب کنید. یکی از غذاهای مورد علاقه محلی مو پینگ، ساتای خوک کبابی است.

 

پاتونگو، دونات چینی به سبک تایلندی


پاتونگو

یکی از صبحانه‌های محبوب خیابانی تایلند پاتونگو است، خمیر سرخ‌شده چینی به سبک تایلندی که اغلب در خیابان ها و اطراف بازارهای صبحگاهی تایلند تهیه و فروخته می‌شود. پاتونگو در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد، اما خوشمزه ترین آن ها کوچکتر هستند که طعم بهتری دارند و نسبت به بزرگترها تردتر هستند. مردم تایلند اغلب پاتونگو را برای صبحانه با شیر تغلیظ شده یا مربای نارگیل به همراه قهوه سنتی تایلندی می خورند. 

 

هوی تاد، صدف سرخ شده به سبک تایلندی


هوی تاد

هوی تاد یا صدف های سرخ شده به سبک تایلندی، یکی از غذاهای خیابانی است که باید در تایلند امتحان کنید. غذای هوی تاد که اغلب در ماهیتابه صاف پخته می شود، مخلوطی از صدف، املت و جوانه لوبیا است، همراه با کمی گشنیز و فلفل، همه با هم سرخ شده و سپس برای مشتریان سرو می شود. پیشنهاد میکنیم هنگام سرو هوی تاد، سس تند و شیرین (سس پریک) را روی آن بریزید که باعث می شود آب دهانتان بیشتر شود. هوی تاد را می‌توانید تقریباً در هر بازار شبانه تایلند، از محله چینی‌ها در بانکوک تا بازار غذا در چیانگ مای، پیدا کنید.

 

خائو مون گای، برنج مرغ تایلندی


خائو مون گای

Khao Mun Ghai یا برنج مرغ تایلندی، یکی از غذاهای محبوب در تایلند است و تقریباً در هر بازار غذایی تایلندی که بروید، می‌توانید آن را پیدا کنید. مردم تایلند این غذا را اغلب به عنوان وعده صبحانه، ناهار و شام می‌خورند. Khao Mun Ghai به عنوان یکی از غذاهای اصلی و مقرون به صرفه برای تایلندی‌ها است که طعم عالی دارد. 

 

Gaeng Daeng (کاری قرمز تایلندی)


Gaeng Daeng (کاری قرمز تایلندی)

Gaeng Daeng یک نوع غذای قرمز تایلندی است که با استفاده از فلفل، ادویه‌جات، گلنگال، برگ لیمو کافیر، سیر، موسیر، میگو و سس ماهی تهیه می‌شود. عطر و طعم این غذا می‌تواند حسابی دهان شما را آب بیاندازد. بسته به ذائقه شما نوع گوشت مورد استفاده ممکن است مرغ، گوشت خوک، اردک، میگو و حتی گزینه‌های گیاهی مانند توفو میتواند متغیر باشد. به طور کلی، این غذا با برنج تایلندی و نان بخارپز سرو می‌شود.

 

Khao Phat (برنج سرخ شده تایلندی)


Khao Phat (برنج سرخ شده تایلندی)

در زبان تایلندی، Khao به معنای "برنج" و Phat به معنای "سرخ شده" است. Khao Phat یا برنج سرخ شده یک غذای تایلندی است که با استفاده از برنج تایلندی یاس تهیه می‌شود و حاوی گوشت یا مواد غذایی دریایی مانند خرچنگ و یا میگو می‌باشد. ادویه‌ها شامل سس سویا، سس چیلی، شکر، نمک و تنوعی از سس‌های دیگر هستند. عموماً غرفه‌های غذایی این غذای خوشمزه و معطر را بر اساس دستورپخت‌های شخصی خود تهیه میکنند و همراه با خیار، گوجه‌فرنگی، گشنیز و لیموترش تزئین و سرو می کنند.

 

Sai Krok Isan (سوسیس تخمیر شده تایلندی)


Sai Krok Isan (سوسیس تخمیر شده تایلندی)

Sai Krok Isan (سوسیس تخمیر شده تایلندی) یک غذای خیابانی محبوب در تایلند است که می‌توانید در سفرتان تجربه کنید. این یک نوع سوسیس تخمیر شده خوشمزه است که با کلم خام، برنج چسبنده و سیر تازه سرو می‌شود. این وعده میان‌وعده عالیی برای مزه است و دارای طعمی کمی تند و شور می‌باشد. این گونه غذای خوشمزه از منطقه شمال شرقی تایلند نشأت گرفته است، اما به علت مزه فوق‌العاده‌اش، در سرتاسر کشور محبوبیت دارد.

 

Tom Kha Gai (سوپ مرغ نارگیل تایلندی)


Tom Kha Gai (سوپ مرغ نارگیل تایلندی)

این یک سوپ نارگیل تایلندی است. این ترکیب جالبی از شیرین و ترش است که با شیر نارگیل، فلفل، برگ لیمو کافیر، علف لیمو، فلفل تایلندی، گالنگال، قارچ، مرغ و سس ماهی درست شده است. گشنیز نیز در این نسخه تایلندی اضافه شده است. این غذای خیابانی طعم نسبتاً عجیبی دارد که پیشنهاد میکنیم در سفر به تایلند حتما امتحان کنید.

 

کانوم کروک، پنکیک نارگیل برنجی


کانوم کروک، پنکیک نارگیل برنجی

کانوم کروک، یکی از دسرهای تایلندی است که از چند پنکیک نارگیلی برنجی کبابی خوشمزه تشکیل شده است که در 2 نیمه قرار می گیرند و همه به هم چسبیده اند تا این دسر سنتی تایلندی را ایجاد کنند. آن‌ها از شیر نارگیل، آرد و برنج درست می‌شوند تا خمیری نیم‌دایره‌ای درست کنند که در حین کباب شدن در ماهیتابه‌ای داغ، ذرت، نارگیل خرد شده یا گشنیز روی آن می‌پاشند. آنها اغلب صبح زود در بازارهای مواد غذایی در سراسر کشور فروخته می شوند و  یک صبحانه محبوب در بین مردم محلی و گردشگران تور تایلند است. پیشنهاد میکنیم وقتی در تایلند هستید، حتما این پنکیک نارگیلی خوشمزه را امتحان کنید.

 

جوک (تایلند کانگی)


جوک (تایلند کانگی)

مردم تایلند علاقه دارند صبحانه‌شان را با چه چیزی شروع کنند؟ جوک یا فرنی برنج تایلندی بهترین گزینه است. اما باید بدانید که این یک فرنی برنج عادی نیست. این غذا با ترکیب فراوانی از مواد مانند گوشت خوک، برگ لیموترش کفیر، برنج و سایر مکمل‌ها تهیه می‌شود. مردم تایلند به عنوان یک غذای آماده مصرف آن را ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید محتویات کیسه را در یک کاسه خالی ریخته و سپس پیاز، زنجبیل و کمی سرکه را بر اساس سلیقه خود اضافه کنید. این صبحانه فوق‌العاده اشتها‌آور و خوشمزه است.
 

captcha

مطالب مرتبط