جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | طاق پیروزی مسکو

طاق پیروزی مسکو

طاق پیروزی مسکو به پیروزی ارتش روسیه در جنگ میهنی 1812 اختصاص دارد. این طاق در سال 1966 در وسط خیابان کوتوزوف، در جاده قدیمی اسمولنسک ساخته شد. این بنا یک نماد بصری از قدردانی نسل‌های آینده به شجاعت و پیروزی فاتحان است. ویلادیمیر بلینسکی، یکی از بزرگترین منتقدان روسی، درباره اهمیت بازسازی طاق پیروزی در میدان پیروزی اظهار داشته است: "روسیه باید به صورت رسمی وقایع بزرگ سال ۱۸۱۲ را به یاد آورد. بازسازی طاق پیروزی در میدان پیروزی، بهترین اثبات برای این امر است."

طاق پیروزی در مسکو


طاق پیروزی در مسکو

طاق پیروزی مسکو، یکی از آثار بارز معماری شهری مسکو است که پیشنهاد میکنیم در تور روسیه حتما از آن دیدن کنید. این بنا در خیابان کوتوزوف قرار داد و با زیبایی و ابهت خاص خود، تاریخچه‌ی بلندی را با خود به ارمغان می‌آورد. این خیابان در بخش غربی پایتخت واقع شده و نامش به افتخار فرمانده کل نیروهای امپراتوری روسیه، که در نبردی معروف با ناپلئون در سال ۱۸۱۲، وی را شکست داد، گذاشته شده است.
وقتی به این مقصد می‌رسیدید، اولین چشم‌اندازی که به شما خیره می‌کند، پارک پوبدی است. این پارک زیبا در نزدیکی ایستگاه متروی پوبدی، یکی از زیباترین و عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو مسکو است. زمانی که به این معماری شگفت‌انگیز نگاه می‌کنید، به یاد می‌آورید که تاریخ روسیه از پیروزی‌های بزرگ و شکوهمندی پر است و این ساختمان، نمادی زنده از آن تاریخ است. برای بهترین عکس‌ها و تجربه‌ی بهتر، به گذرگاه زیرزمینی عابر پیاده مراجعه کنید.
در نزدیکی طاق پیروزی، موزه پانورامای نبرد بورودینو قرار دارد که به تماشای آثار تاریخی و هنری مرتبط با آن دعوت می‌کند. اینجا مکانی است که شما را به داستان‌هایی از جنگ و پیروزی بر ناپلئون می‌برد. همچنین پارک پیروزی مسکو، یک تجربه‌ی کامل از فرهنگ و تاریخ روسیه را ارائه می‌دهد. اینجا مکانی است که شما با زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی به دنیایی از هنر و تاریخ وارد می‌شوید.
به طور کلی، حداقل سه ساعت زمان برای تمامی این تجربه‌های فرهنگی و تاریخی را در نظر بگیرید.

 

تاریخچه طاق پیروزی مسکو


تاریخچه طاق پیروزی مسکو

سنت برپایی طاق های پیروزی از روم باستان آمده است. این طاق‌ها برای مراسم پیروزی امپراتوران در بازگشت از لشکرکشی‌های موفق ساخته شده‌اند. تا به امروز، طاق تیتوس، طاق سپتیمیوس سوروس و طاق کنستانتین در رم حفظ شده است. در روسیه، پس از پیروزی بر ناپلئون در جنگ 1812 و پس از تصرف پاریس توسط سربازان روسی در سال 1813، مقامات نیز تصمیم به ساخت طاق های پیروزی گرفتند. 
در اواسط سال 1814، طاق پیروزی چوبی در کنار دروازه های Tver (در انتهای خیابان گورکی امروزی) برای ملاقات رسمی با سربازان پیروز روسیه که از اروپای غربی بازگشته بودند، ساخته شد. این بنا به سرعت ویران شد و دوازده سال بعد، در سال 1826، به ابتکار امپراتور نیکلاس اول، طاق چوبی پیروزی با یک طاق سنگی به یاد ماندنی جایگزین شد. توسعه پروژه طاق پیروزی در مسکو به معمار اوسیپ بوو سپرده شد. 
طاق پیروزی، یک بنای سنگی در مسکو، تا سال ۱۹۳۶ در میدان Tverskaya Zastava واقع بود. اما به دلیل نیاز به گسترش جاده‌ها و افزایش ترافیک در یکی از خیابان‌های اصلی شهر، تصمیم گرفته شد که این طاق را به جایی دیگر منتقل کنند. این طرح به دلیل شروع جنگ جهانی دوم به تأخیر افتاد. تزیینات و مجسمه‌های طاق پیروزی به مدت ۳۲ سال در محوطه پیشینه دونسکوی سابق، در شعبه موزه معماری شوسف نگهداری می‌شد. حتی اکنون، در سمت راست از ورودی شمالی کلیسای جامع بزرگ، می‌توانید قطعاتی از قالب‌های قدیمی، پلاک‌های چدنی با نقش برجسته‌های زره نظامی و وسایل هرالدیک، پایه و سرستون یکی از ستون‌ها را مشاهده کنید.
مقامات شهر در سال ۱۹۶۶ تصمیم به بازسازی طاق پیروزی در مسکو گرفتند. در آن زمان، استفاده از مصالح طاق اولیه غیرممکن بود، اما یک طاق جدید، به عنوان یک نسخه دقیق از طاق قدیمی، ساخته شد.
مسئله مکان جدیدی برای قرار دادن طاق اختلافات و پیشنهادات بسیاری را برانگیخت. برخی فکر می کردند که طاق پیروزی باید در جاده اصلی لنینگراد، نه چندان دور از ایستگاه بلاروس بازسازی شود. برخی دیگر پیشنهاد کردند که طاق را به خارج از محدوده شهر به پوکلونایا گورا منتقل کنند و آن را دقیقاً همانطور که بوو ایجاد کرده بود، با نگهبانی های کوچک و تزئین شده به طور متقارن در دو طرف طاق بازسازی کنند. 
اما معماران مناسب ترین مکان را در میدان پیروزی کنونی پیشنهاد کردند. سرانجام در 6 نوامبر 1968 با تلاش طراحان، مرمتگران و سازندگان، باشکوه ترین بنای تاریخی مسکو به افتخار پیروزی های مردم روسیه در جنگ میهنی 1812 بازسازی شد.

 

معماری طاق پیروزی مسکو


طاق پیروزی یک بنای تاریخی است که پایه آن را یک طاق یک دهانه با شش جفت ستون چدنی به ارتفاع 12 متر از نظم پر زرق و برق کورنتی تشکیل می دهد. در میان هر جفت ستون، در طاقچه‌های تشکیل‌شده توسط آنها، می‌توانید پیکره‌های قدرتمند جنگجویان را با تابلوهای قلبی شکل و نیزه‌های بلند، با زنجیر و کلاه ایمنی قدیمی روسی و با شنل‌هایی که بر روی شانه‌هایشان انداخته‌اند، مشاهده کنید. 
در بالای پیکره‌های رزمندگان، در قسمت بالایی دکل‌ها، نقش برجسته‌هایی به طرز ماهرانه‌ای اجرا شده‌اند. نقش برجسته "اخراج فرانسوی ها که می توانید نبرد تن به تن را در پس زمینه دیوار کرملین مشاهده کنید. 
نقش برجسته دیگر، مسکو آزاد شده است که سرباز مسکو را به تصویر می کشد. او سپری با نشان باستانی مسکو در دست دارد که روی آن می‌توانید سنت جورج را در حال کشتن اژدها ببینید. او دست راست خود را به سمت امپراتور الکساندر اول دراز می کند. این چهره های مرکزی توسط تصاویر هرکول با یک نوک بر روی شانه راست، مینروا، یک پیرمرد، یک زن و یک جوان احاطه شده است. در پشت آنها، دیوار کرملین به عنوان یک پس زمینه عمل می کند.

معماری طاق پیروزی مسکو

چهره‌های سنتی گلوری که پیروزی را در بوق و کرنا می‌کنند، در ستون‌های بالای منحنی طاق اوج می‌گیرند. روی قرنیز مجسمه‌های تمثیلی پیروزی به‌طور مشخص با رنگ روشن زیر شیروانی خودنمایی می‌کنند. 

طاق پیروزی مسکو معماری


این طاق توسط ارابه گلوری که به نظر می رسد بر فراز اتاق زیر شیروانی طاق در حال پرواز است، تاج گذاری می کند. شش اسب که با گام های اندازه گیری شده حرکت می کنند، ارابه را می کشند. الهه بالدار پیروزی در ارابه با افتخار ایستاده است. نگاه این الهه یونان باستان معطوف به همه کسانی است که وارد مسکو می شوند. 

معماری طاق پیروزی در مسکو

نام سازندگان آن و تاریخچه ساخت و تجدید طاق پیروزی بر روی پلاک یادبود چدنی که در زیر طاق طاق قرار داده شده است ثبت شده است: "دروازه های پیروزی مسکو در سال های 1829-1834 به افتخار پیروزی ها ساخته شد. از مردم روسیه در جنگ میهنی 1812، طبق طرح معماران اوسیپ ایوانوویچ بوو و مجسمه سازان ایوان پتروویچ ویتالی و ایوان تیموفیویچ تیموفیف در سال 1968 بازسازی شد.

 

موقعیت مکانی و بناهای تاریخی نزدیک به آن


امروزه، طاق پیروزی در میدان پیروزی، نه چندان دور از پوکلونایا گورا، قرار دارد و به عنوان بخشی از یک مجموعه یادبود تاریخی همراه با موزه پانوراما، کوتوزوفسکایا ایزبا و سایر مکان‌ها شناخته می‌شود. این طاق، با جهت‌گیری به سمت ورودی شهر، از سنت‌های قدیمی معماری پیروی می‌کند؛ زیرا طبق این سنت، نماهای اصلی دروازه‌ها و طاق‌های پیروزی همواره به سمت جاده منتهی به شهر است. این بنا، نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می آید بلکه یک نماد از ارزش‌ها و سنت‌های گذشته است که به یادگاری قهرمانان و رویدادهای تاریخی ساخته شده است.
 

captcha

مطالب مرتبط