جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.
لوگو آرزوی سفر

مجله گردشگری | مرکز خرید اوکانتی راید

مرکز خرید اوکانتی راید

مرکز خرید اوکانتی راید یک مرکز خرید زیرزمینی در قلب مسکو است. زمانی که وارد این مرکز خرید می شوید، ابتدا گنبد شیشه ای رنگ آمیزی شده و فواره ای باشکوه که توسط مجسمه ها احاطه شده است را مشاهده خواهید کرد. اگرچه دکوراسیون این مرکز خرید سنتی و قدیمی است، اما اجناس آن بسیار مدرن و مد روز هستند. از فروشگاه‌های مد، لوازم ورزشی، الکترونیکی، تا فروشگاه‌های سوغات و ... در اینجا همه چیز  به چشم می‌خورد.

درباره مرکز خرید اوکانتی راید


مرکز خرید اوکانتی راید

مرکز خرید اوکانتی راید، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید مسکو، در میدان مانژ، در قلب مرکز تاریخی این شهر واقع شده است. این مرکز خرید، که روبه روی باغ الکساندر واقع شده، یک مرکز زیرزمینی منحصر به فرد است که دارای بیش از 160 فروشگاه در سه طبقه، همچنین یک سوپرمارکت و رستوران است.
در این مرکز برندهای بی شماری مانند زارا، آدیداس و جی استار وجود دارد که به راحتی میتوانید هر چیزی را که می خواهید پیدا کنید. زمانی که خسته شدید، می‌توانید به فودکورت مرکز خرید مراجعه کنید تا انواع غذاهایی که می‌خواهید را بیابید. اینجا می‌توانید رستوران‌های فست فود معروف مانند مک‌دونالدز، برگر کینگ و کی‌اف‌سی را بیابید.
اگر عاشق خرید و همچنین تفریح هستید، فرصت بازدید از این مرکز در تور روسیه را از دست ندهید!

 

ریشه نام اوکانتی راید


اوکانتی راید یک منطقه بسیار قدیمی در مسکو است که به انگلیسی می‌توان آن را "ردیف شکارچی" ترجمه کرد. سال‌ها پیش، در اینجا یک بازار شکارچی کوچک وجود داشت که به تجارت شکار و طیور می‌پرداخت و نام این مرکز خرید از آن گرفته شده است.

 

تاریخچه مرکز خرید اوکانتی راید


مرکز خرید اوکانتی راید در سال ۱۹۹۷ در روسیه افتتاح شد و در زیرزمین قرار دارد. قبل از انقلاب اوکانتی راید به دلیل مغازه‌ها و میخانه‌هایش مشهور بود و به همین دلیل نویسنده روسی، گیلیاروفسکی آن را با عنوان "شکم مسکو" توصیف کرد. برخی از رستوران‌ها و میخانه‌های اینجا در سراسر مسکو شهرت داشتند. مردم مسکو به اینجا آمدند تا از بهترین شیرینی های ستاره دار، گوشت خوک با ترب کوهی و خامه ترش، پنکیک و چای لذت ببرند.

تاریخچه مرکز خرید اوکانتی راید

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید قبلاً اینجا مغازه های کوچک زیادی وجود داشت. در تصویر یک فروشگاه گوشت و ماهی در سمت چپ و یک دندانپزشکی در سمت راست مشاهده می کنید. چند هتل معروف در اوکانتی راید وجود داشت. یکی از آنها هتل Loskutnaya (سمت راست در تصویر) است که در بین نویسندگان روسی محبوبیت خاصی داشت. بونین، تولستوی، داستایوفسکی، اسنین، پاوستوفسکی از مهمانان این هتل بودند.
در اواسط دهه ۳۰، کل منطقه مورد بازسازی قرار گرفت. بولدوزرهای شوروی کل منطقه را خراب کردند و چند سال بعد یکی از ایستگاه های مترو مسکو به نام  Okhotny Ryad در اینجا افتتاح شد. در همان زمان، یک هتل جدید در حال ساخت بود که مسکو نام داشت. در دهه ۲۰۰۰، این هتل بسته و تخریب شد و چند سال بعد یک ماکت در همان مکان ساخته شد. این یک ساختمان نورانی بزرگ است که امروزه در عکس بالا مشاهده خواهید کرد. 

 

معماری مرکز خرید اوکانتی راید


مرکز خرید Okhotny Ryad در مسکو با یک تلفیق هنری فراوان از سبک‌های مختلف معماری، از جمله معماری قرن ۱۸، کلاسیک و مدرن طراحی شده است.
سقف این مرکز خرید به سبک قرن 19 تزئین شده است و در بالای تزئینات اصلی، گنبد-فواره «ساعت صلح» قرار دارد که نمادی از زیبایی و آرامش است. قسمت زمینی این مرکز خرید نیز با فانوس‌های متعدد، مجسمه‌های زوراب تسرتلی، و 12 فواره زیبا تزئین شده است.

 

چگونه به آنجا برویم؟


مرکز خرید Okhotny Ryad در فاصله چند دقیقه پیاده روی تا میدان سرخ، باغ الکساندر، Teatralnaya Ploshad و خیابان تورسکایا واقع شده است. از طریق باغ الکساندر، ایستگاه مترو Biblioteka Imeni Lenina ؛ همچنین از ایستگاه مترو Okhotny Ryad و یا از طریق گذرگاه آسفالت شده از پارکینگ زیرزمینی می توانید وارد مرکز خرید شوید.

captcha

مطالب مرتبط